Handig om te weten

 
 
Praktische informatie

Voor wie?
Bij Honesthe GGZ worden patiënten behandeld vanaf 18 jaar.
U kunt bij ons terecht als u last heeft van een eetbuistoornis, trauma en/of ADHD. Andere lichte psychiatrische problematiek kan eventueel mee behandeld worden, maar behandeling vindt alleen plaats als uw grootste probleem binnen de bovengenoemde problematiek valt.
Sinds november 2020 is Honesthe GGZ aangesloten bij organisatie 1NP. Dit is een netwerkorganisatie voor samenwerking tussen zelfstandig gevestigde zorgprofessionals. Zij ondersteunen bij het bieden van effectieve, multidisciplinaire behandeling en maken intercollegiaal overleg mogelijk. 1NP maakt onderdeel uit van de Parnassia groep. De behandeling wordt vanuit de basisverzekering vergoed mits er sprake is van een classificatie volgens DSM-V of u denkt deze te hebben. Houdt u er wel rekening mee dat hiervoor het eigen risico geldt. De zorgcontracten worden geregeld via 1nP. 

Aanmelding
Om u aan te kunnen melden heeft u een verwijzing nodig van de huisarts of een specialist. Lees op de website van 1nP waar een verwijsbrief aan moet voldoen. Wanneer u zich wilt aanmelden of wilt overleggen over een aanmelding kunt u een mail sturen of telefonisch contact opnemen. In een telefonisch contact zal er met u gekeken en besproken worden of wij u een passende behandeling kunnen bieden. Indien het lijkt dat wij passende behandeling kunnen bieden via 1NP zullen wij eerst een afspraak maken voor een eerste gesprek om dit te beoordelen. In dit gesprek zullen wij samen kijken met welke klachten u komt en of wij hier passende behandeling voor kunnen bieden. Dit gesprek wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar. De kosten van dit eerste en eenmalige gesprek zijn € 125,-. Indien blijkt dat behandeling passend lijkt kunt u zich aanmelden bij 1NP.
Bescherm uw persoonlijke gegevens goed. Pas dus op met het versturen van privacy gevoelige gegevens via de e-mail.

Intake
Tijdens het intakegesprek zullen wij stilstaan bij de klachten en de voorgeschiedenis van de klachten, uw biografie, uw hulpvraag en de verwachtingen van de behandeling. Na het intakegesprek vindt er een adviesgesprek plaats waarin de diagnose en het behandelvoorstel met u zullen worden besproken. Wanneer u akkoord bent met de diagnose en het behandelplan, kan de behandeling van start gaan. Uw verwijzer ontvangt, alleen met uw toestemming, een brief met een samenvatting van het intakegesprek en het behandelplan. U krijgt zelf, in het kader van transparantie, ook een kopie van deze correspondentie.

De behandeling
Deze zal steeds bestaan uit individuele gesprekken al dan niet in combinatie met medicatie. De frequentie kan variëren van intensief tot laag frequent. Dit hangt af van de behandelvorm waartoe wij besluiten na de intake. Een inzichtgevende vorm van behandeling, waarbij meer gekeken wordt naar de achterliggende oorzaken en patronen uit het verleden vraagt een hogere frequentie van een tot twee keer per week. Meer ondersteunende vormen van behandeling en farmacotherapie (medicatie) hebben meestal een lagere frequentie, van eenmaal per week tot eens per drie maanden. Op gezette momenten zullen we gezamenlijk de behandeling en doelen, die tijdens het begin van de behandeling zijn opgesteld, evalueren. Zowel intensieve, specialistische GGZ of kortdurende therapie of alleen medicatie-instelling is mogelijk. 


Wachttijden
Per maart 2022 geldt er een aanmeldstop voor individuele behandelingen. Er wordt geen wachtlijst gehanteerd. Wel is het sinds januari 2023 mogelijk om deel te nemen aan het groepsaanbod. Deelname aan de groep(en) betekent niet dat er daardoor alsnog individuele behandeling plaats kan vinden. 

Privacy en kwaliteit
Alles wat tijdens de behandeling wordt besproken is strikt vertrouwelijk. Voor iedere informatie aan derden, bijvoorbeeld aan de bedrijfsarts, is uw instemming noodzakelijk.
Als uw behandeling betaald wordt door de verzekering dan bestaat de verplichting om enkele gegevens betreffende die behandeling door te sturen naar de verzekeraar. Welke gegevens dit zijn wordt bij aanvang van de behandeling met u doorgenomen en hier wordt uw (schriftelijke) toestemming voor gevraagd. 
De praktijk is in het bezit van een kwaliteitsstatuut. Dit statuut ligt ter inzage in de praktijk. Uiteraard voldoet de praktijk ook aan de nieuwe privacywet (AVG). 

Waardering
U kunt ons waarderen via zorgkaart. Dit kan via de website van Zorgkaart door op het onderstaande logo te klikken van Zorgkaart.
Wij worden op Zorgkaart beoordeeld met een 9.1 

Klachten
Hopelijk komt het niet voor, maar het kan natuurlijk gebeuren dat u niet tevreden bent over de behandeling of bepaalde aspecten hiervan. Wij staan open voor feedback, op- en/of aanmerkingen, kritiek of klachten. Hierdoor kunnen wij onze hulpverlening verbeteren. Als u klachten heeft over de behandeling kunt u dat het beste meteen met ons bespreken.
Als dat onvoldoende oplossing biedt kunt u een beroep doen op de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Quasir.
Indien dit ook niet naar tevredenheid verloopt verwijzen wij u naar de geschillencommissie van stichting Zorggeschil. Mocht u daar onvoldoende gehoor vinden dan kunt u zich wenden tot het Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg waar alle BIG-geregistreerde hulpverleners onder vallen.

Share by: